August 1, 2013

Ya ramadhan...

Assalamualaikum.

Ramadhan dah nak pergi, syawal akan datang. Happy untuk syawal sedih untuk ramadhan. Masa berlalu dgn cepat,sedar sedar je ehhh nak raye dah, rase mcm shopping pon da lambat sgt. Hmm, raya thun ni aku sorang je adik beradik yg ada first raya. Tiga org abg aku raya rumah mertua, sorang kerja tak leh cuti, sorang study nun jauh melbourne. Well should i be happy?

Even aku takdelah rapat dgn siblings aku mcm org lain, takdelah nak hug hug gosok gosok kepala ke pe, tapi aku ttp syg dorang. Kalau dorang takde first day raya rase cam sedih. Salunye rumah tu aku ade lah rase mcm berpenghuni, tp skrg? Rase mcm aku raye dgn meow je, hahahaha. Mesti mak ayah aku sedih, walaupun tgk dorang cam takdepe, aku tau mama mengharap raya mcm dolu dolu. Gaduh nak pakai bilik air, sempit sempit dlm kete. Rindu ya amattt. 

Aku baru nak masuk 15 tahun, so kalau tak beraya dgn siblings ni mcm pelik je kan, lain lah kalau aku dah 25 tahun, dah besar abang aku lg la dah besar dah ade anak anak anak anak anak anak. Hmmph, tapi takpe, dorang dah family sendiri, kami ni backup family je, hahaha.

Bulan puasa taun ni tk byk yg aku improve, akan ku coba lagi. Sibuk sgt dgn trial sampai terawih pon aku tak sempat pegi. Bila nak pegi ayah aku pulak tak larat nak pegi, serba serbi tak kena. Hmm sokay sokay. Ampunkan aku ya Allah, aku leka dengan duniawi. Allahu. 

Dapat kasut ni pojaan hati. Aku igt benda ni beratus, rupanya murah je ok. Yes mission accomplished, kasut raya pon dah beli. Tak sabar nak melaram hahahaha bukan salu pon kan. Peace yowww.

Nak ucap hari raya awal sgt, nanti aku post lagi. Baboyyyy

No comments:

Post a Comment